Cvrček ml.: “Rexteam chceme posunout dál“
22. 1. 2020, Turnov / CZ
O Rexteamu otce a syna Cvrčkových jsme v posledních letech v českých rallyových kruzích slýchávali bohužel spíše nárazově. S příchodem roku 2020 to ale v besedickém týmu vypadá na začátek nové a důležité etapy. Tedy, v besedickém. Ani to už totiž tak docela neplatí…
Tak Věroslave, jak je to?
Věroslav Cvrček ml.: “Rexteam byl, je a vždy bude besedický, stejně jako naše rodina. Pravda je ale taková, že jsme se přestěhovali do nových prostor v Jenišovicích u Turnova. Stavbě jsme věnovali hodně času i úsilí a v sezónách 2017-19 padlo za oběť i několik mých startů. Ale bylo to potřeba. Nové prostory jsou kapacitou, zázemím i uzpůsobením úplně jinde a tým je tak schopný fungovat na ještě vyšší úrovni. Teď nastal čas, kdy se chceme zase naplno věnovat závodům.”
Před pár dny se na profilech @rexteamcz objevily fotografie nově pořízené Škody Fabie R5. Můžeš nám prozradit, kde a s kým ji uvidíme?
VCml.: “Pořízení Fabie R5 bylo součástí našeho dlouhodobého plánu. Vůz jsme koupili z Itálie a ihned se pustili do celkové repase tak, aby na prahu nové sezóny byl ve 100% kondici. O tom, kde a s kým se objeví, ještě není v těchto dnech rozhodnuto. Fabia R5 je nabídnuta k pronájmu a uvidíme, zda se představí na českých nebo zahraničních tratích. Pokud by to ale situace dovolovala, rád bych se na vybraných závodech s tímto vozem ukázal i já sám.”
Něco mi ale říká, že tato Fabia by nemusela být jedinou “erpětkou” pod vašimi křídly..
VCml.: “Náš tým je odjakživa spjatý se značkou Škoda a na tom se asi jen tak něco nezmění. Máme také dva kopcové speciály Fabia RS2000 a ex-tovární Fabii S2000. S ní jsem loni absolvoval valašku a bohemku. Nyní ale nastal ten správný čas na omlazení vozového parku a brzy v našich nových dílnách přivítáme také Škodu Fabii R5 evo. Ta bude výkladní skříní našeho týmu a stejně jako již zmiňovaná Fabia, bude určená primárně k pronájmu.”
Rexteam se ale už v loňském roce rozrostl o jednoho dalšího “velikána”..
VCml.: “Poslední dva roky jsme vše směřovali k sezóně 2020. Novou dílnou počínaje a pořízením “erpětek” konče. Na to se samozřejmě váže spoustu dalších věcí. Pokud ne už letos, do budoucna bychom se určitě rádi prezentovali na zahraničních tratích. I proto jsme loni po Švédské rally od Škody Motorsport odkoupili doprovodnou Scanii s velkým vlekem na dva vozy. To zajistí týmu i našim zákazníkům nejen odpovídající reprezentaci, ale především patřičný komfort během samotných závodů. Současně pokračují i naše aktivity v závodech do vrchu, takže nás čeká spoustu práce, na kterou se ale už nyní všichni v týmu moc těšíme.”
Velké plány kladou určitě nemalé nároky i na jednotlivé členy týmu. Kdo vlastně tvoří jádro Rexteamu?
VCml.: “Tahouny jsme my spolu s tátou, ale stejně tak i mamka a moje manželka Lucka, dávají týmu vše. Rodiče mě naučili do motorsportu dávat nejen zapál a nasazení, ale i preciznost a to samé se nám zatím daří nacházet i u našich spolupracovníků. Pak je veškerá práce snažší. V roce 2018, kdy jsme se naplno věnovali stavbě nových prostor, jsme vedle toho dokázali během čtyř měsíců postavit “kopcovou” Fabii RS2000 evo 2. S ní jsem v barvách L Racingu získal dva absolutní tituly mistra Slovenska a naši zákazníci s ní vyhráli spoustu dalších závodů. V tom sámém roce jsme kromě 14ti závodů do vrchu a dvou soutěží, zvládli ještě kompletní generálku historického Porsche 911 pro rally maratony a navíc start se dvěma vozy Porsche 911 na Balkan Classic Rally. Loni jsme zase pro dlouholetého zákazníka kompletně zrenovovali Porche 911 Targa. Dohromady nám všem na dílně nechybí velké odhodlání a chceme Rexteam posunout dál.“
Zmínil jsi své starty ve slovenském mistrovství v závodech do vrchu. Pro váš tým to historicky není úplně běžná disciplína. Jak k tomu vlastně došlo?
VCml.: “Naše spolupráce s týmem pana Liptáka probíhá už několik sezón. V roce 2015 jsme připravovali Fabii, s níž v barvách L Racingu získal Jozef Béreš jun. absolutní kopcový titul. Pro sezónu 2016 jsem dostal nabídku usednout do vozu já sám, čehož si moc vážím a s radostí a pokorou jsem tuto výzvu přijal. Během prvních dvou sezon jsem, z důvodů pracovního vytížení se zákaznickým programem, neabsolvoval kompletní seriál. Ale pro sezonu 2018 jsme připravili druhou evoluci kopcové Fabie a hned v první sezóně jsme společně vybojovali absolutní slovenský titul. Ten jsme v loňském roce s přehledem obhájili. Na většině tratí se nám podařilo stanovit nové traťově rekordy a vítězství jsme získali ve 13 z celkem 15 odjetých závodů. Rally bude pro náš tým vždy královskou disciplínou, ale závody do vrchu nám nabídly nové možnosti i v oblasti vývoje. Jako absolvent Technické univerzity v Liberci mám k technice a vývoji úzký vztah a na naší Fabii RS2000 tak neustále pracujeme. Řešíme data z vlastní telemetrie a po každé jízdě posuzujeme nastavení podvozku, tlumičů, diferenciálů i aerodynamického přítlaku. Toho si podle všeho hodně cení i zákazníci, kteří si naše vozy pochvalují a dokáží s nimi pravidelně vítězit. Jako třeba Plamen Kamburov v Bulharsku. Samozřejmostí je pak data-rozbor jízdního stylu našich jezdců, kterým se snažíme ke společným výsledkům vždy přispět.”
Když tak poslouchám, co vše jsi v loňském roce stihl, těžko se mi věří, že to není všechno. Na několika závodech jsme Tě mohli vidět spolupracovat také s Filipem Marešem, je to tak?
VCml.: “S Filipem se známe od střední školy, jsme dobří kamarádi a navíc jsme do motorsportu úplně stejně zapálení. Filip rally dost obětuje, podobně o ní přemýšlí, pracuje na sobě, takže mě naše spolupráce baví. Často spolu diskutujeme o rozpise, tréninku, přípravě nebo třeba jízdním stylu. Loni jsem pro něj na vybraných závodech dělal špiona a v závěru roku jsme spolu absolvovali seznamovací jízdy na podnicích WRC v Anglii a Španělsku. Tam jsme navíc měli možnost “špionovat” pro Honzu Kopeckého s Honzou Hlouškem, což byla také skvělá a zajímavá zkušenost. Teď věřím, že se Filipovi s Honzou bude na světových tratích co nejvíce dařit, určitě na to mají.”